måndag 12 maj 2008

Teriyaki lax.. woah momma..

Åhhh vad gott det var. Jag bara måste skriva upp min nya favorit, så god och så vansinnigt enkel. Jag tror tillochmed att jag kan dra till med att det var nyttigt också.

Teriyaki lax

  • 1 laxfilé per portion
  • ca 1-2 msk teriyakisås per filé (finns i asiatiska hyllan i alla affärer)
  • salt och peppar (vitpeppar malen använder jag)
  • extra om man vill och orkar: rostade sesamfrön.

Gör så här: Tina fisken om det är en sån där behändig fryst-i-portionsbitar-lax. Häll över en matsked sås, salta och peppra, lite mer sås. In i mitten av ugnen på 200 grader och tillaga i 15-20 minuter. Serverades hemma hos mig med bulgur och broccoli och det finns ingenting övers, bara så ni vet.

Och är man viktväktare ger en måltid med 1 dl kokt bulgur, 1 laxbit och broccoli en rejält trevlig stund på 7 points. (Mindre om man vill fuska och inte räkna teriyakisåsen).

Inga kommentarer: