fredag 25 januari 2008

Jag är snäll för jag äter pepparkakor..

Njae.. kanske inte.. men jag älskar pepparkaksformar. Såhär i januari rear min favoritmataffär ut sina pepparkaksformar (jag tänker inte säga vilken eftersom de rent tekniskt sätt är min exarbetsgivares värsta konkurrent.. se.. så snäll är jag). Så idag kom jag hem med 5 stycken ursöta peppisformar i form av båt, gris, flygplan, julgran och så en till liten sötsak som jag inte minns för tillfället.
Jag passade även helt skamlöst att köpa mig en fyrkantig springform. Något jag har suktat efter varenda gång jag sett dom på min ICA-butik här i området. Jag har bott här länge... och jag handlar där ofta. Så idag firade jag min lönedag genom att låta denna underbara och helt onödiga pryl slinka ner i min scanning-kasse. Nu är då nästa moment att hitta på något att baka med den... för det vore ju synd om den bara ska ligga och se söt ut i mitt redan överfyllda prylskåp.

Inga kommentarer: